Jesteś tutaj:

Sekrety wzrostu włosów

Ludzki gruczoł tarczowy odgrywa ważną rolę we wzroście zdrowych włosów. Tarczyca, której działanie jest spowolnione, może nie być w stanie generować odpowiednich ilości hormonów regulujących ogólny metabolizm i inne funkcje ciała, które zarządzają zdolnością ciała do produkowania i utrzymania zdrowych włosów. Nazywa się to niedoczynnością tarczycy.

Mimo że niedoczynność tarczycy można wykryć tylko poprzez badanie krwi, najpowszechniejsze jej objawy to między innymi zmęczenie i nadmierne wypadanie włosów. U niektórych ludzi włosy stają się suche, kruche i bardziej łamliwe.

Eksperci zdrowia twierdzą, że ponad 10 mln Amerykanów może cierpieć na niezdiagnozowaną chorobę tarczycy.

Jeśli po wykonaniu badań mamy pewność, że nasza tarczyca jest zdrowa, problemem może być ogólny brak energii spowodowany stresem, nieodpowiednią dietą albo innymi sprawami dotyczącymi trybu życia.

Warto rozważyć wykorzystanie kilku z tych sekretów, aby zwiększyć ilość swojej naturalnej energii, wesprzeć swoją tarczycę i poprawić wzrost zdrowych, lśniących i bardziej odpornych na łamanie włosów.

1. Pij zalecaną dzienną ilość wody

Kawa, herbata, słodkie napoje czy piwo nie liczą się, jako dzienne spożycie wody. „Woda” to w tym znaczeniu tylko czysta woda, nic innego. Gazowane i wzbogacone kofeiną napoje mogą tylko zwiększyć odwodnienie, co sprawi, że ciało nie będzie działało na optymalnym poziomie. Takie odwodnienie sprawi, że nie tylko będziemy się czuć wysuszeni i zmęczeni; może to być również ukryty czynnik spowalniający wzrost włosów, sprawiający, że będą one przesuszone i łamliwe.

Warto dostosować dzienne spożycie wody do pory roku, (kiedy jest gorąco, na ogół trzeba przecież pić więcej) i tego, jak stresujące jest nasze życie.

Spytani o dokładne Dane, eksperci na ogół nie potrafią dać prostej odpowiedzi na pytanie, ile wody powinno się pić każdego dnia. Na ogół kobiety powinny pić od 2 do 2,6 litra wody dziennie, a mężczyźni – od 2,8 do 3,5 litrów.

Jest wiele wyjątków od tej reguły, związanych z wiekiem, stylem życia, wagą i klimatem. Ogólnie eksperci doradzają picie takiej samej ilości wody, jaką się wydala.

2. Pij zieloną herbatę

Jak zawsze, zdania ekspertów, co do korzyści z jej picia różnią się. Nie każdy zgadza się, że wpływa ona na zdrowie włosów i ich wzrost.

Eksperci, którzy wierzą w dobroczynne działanie zielonej herbaty na włosy wskazują, że znaleziono w niej pewne składniki, które rozluźniają naczynia krwionośne, zwiększając krążenie w całym ciele. Pomaga to, rzecz jasna, w ukrwieniu korzeni włosów i skóry głowy.

3. Wybierz się na spacer kilka razy w tygodniu


Eksperci odkryli, że spacerowanie w szybkim tempie przez jedyne 15 minut pomaga w zwiększeniu normalnego tempa serca, co poprawia krążenie w całym ciele, a więc także w skórze głowy i mieszkach włosowych.

Idealna pora na taki spacer to około godziny po posiłku. Pomaga to ciału na strawienie posiłku i zmniejsza obciążenie całego systemu.

Oczywiście to bardzo ważne, żeby skonsultować się ze swoim lekarzem przed rozpoczęciem jakiegokolwiek nowego cyklu ćwiczeń, który wymaga zwiększonego wysiłku.

Najlepiej jest również unikać spacerowania w najgorętszej porze dnia. I oczywiście nie wolno nigdy zapominać o kremie z filtrem, niezależnie od pory roku – z tego powodu wielu ludzi uzależnia się od spacerowania raczej po centrach handlowych.

4. Wyśpij się

Wiele osób niedosypia. Wskutek codziennego stresu i obciążeń, jak dowiedziono naukowo, ludzie śpią coraz mniej. Aby ciało funkcjonowało na optymalnych obrotach, w tym miało wystarczająco wiele energii do odżywiania i wzrostu włosów, trzeba mu dostarczyć wystarczająco dużo snu.

Niestety nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, ile snu nam potrzeba. Zależy to od osoby. Większość ekspertów w dziedzinie snu zaleca aktywnym dorosłym przesypianie od 6 do 8 godzin dziennie. W zależności od wieku, warunków zdrowotnych i innych czynników może się okazać, że potrzebujemy więcej niż ośmiu godzin albo jesteśmy w stanie przetrwać śpiąc mniej.

Wskutek braku czasu na sen w nocy coraz bardziej popularne stają się krótkie drzemki w ciągu dnia. Dwudziestominutowa drzemka jest doskonałym sposobem na zrobienie sobie wielkiego zastrzyku energii. Nie należy jednak przesypiać więcej, niż 20 minut - w przeciwnym radzie obudzimy się bardziej zmęczeni, niż zanim się położyliśmy. Badania wykazały, że 20 minut to odpowiedni czas dający maksymalne korzyści. Dlatego też warto nastawić zegarek na dokładnie 20 minut i uciąć sobie krótką drzemkę w środku dnia.

5. Jedz przekąski energetyczne

Jeśli między posiłkami dopada nas głód, trzeba jeść, by odżywić korzenie swoich włosów. Warto zjeść kilka niesolonych nerkowców albo migdałów. Migdały zawierają ogromne ilości magnezu, który jest niezwykle istotny dla wzrostu zdrowych włosów.

Inne przekąski dobre dla zdrowia to między innymi jogurt, jajka na twardo i tofu – wszystkie one zawierają wspaniałe substancje odżywcze, które dobrze działają na włosy.

6. Korzystaj z codziennej aromaterapii

Przeprowadzono wiele badań pozytywnych skutków aromaterapii stosowanej codziennie bądź przynajmniej regularnie przy masażach skóry głowy. Mają one wpływ nie tylko na samą skórę głowy, ale również na zdrowie włosów i całego organizmu.

Badania wykazały, że istnieje bezpośrednia zależność między użyciem aromaterapii i wzrostem włosów.

Archiwa Dermatologii w roku 1998, w Szkocji, wskutek badań wykazały, że aromaterapia może wspierać wzrost włosów. Pacjenci, którzy wmasowywali w skórę głowy różne olejki zauważyli znaczną poprawę wzrostu włosów.

7. Śmiech jest najlepszym lekarstwem

Najważniejsze jest dobre nastawienie. Badania wykazały, że chroniczne napady złego nastroju mogą wpłynąć na ciało i spowodować, że wszystkie jego systemy będą działały powoli i opornie. Dotyczy to również krwiobiegu, który odżywia korzenie włosów, co sprawia, że rosną one zdrowe. Kiedy życie staje się dołujące, zawsze warto wypożyczyć dobrą komedię albo humorystyczną książkę. Warto zrobić sobie przerwę i pozwolić sobie na trochę śmiechu, żeby poprawił nam się humor.

8. Jedz to, co doda Ci sił

Ekstremalne diety, eliminujące główne grupy pokarmów, mogą być szkodliwe dla zdrowia włosów i spowolnić proces ich wzrostu. Diety zawierające zbyt mało kalorii albo całkowicie eliminujące Proteiny bądź węglowodany mogą stymulować rodzaj alopecji, powodującej łysienie. Nasza Dieta powinna być zawsze zbalansowana, z odpowiednią ilością protein i węglowodanów. Powinna również w tym wypadku zawierać dzienne porcje witamin na porost włosów.

Podsumowanie


Warto rozważyć stosowanie niektórych z wymienionych powyżej sekretów, aby zwiększyć swoją energię, wesprzeć działanie tarczycy i poprawić wzrost zdrowych, lśniących i mniej podatnych na łamanie włosów.



Polecane artykuły

Najczęściej kupowane w sklepie internetowym



Wypadanie włosów Łysienie Gęste włosy Łysienie plackowate Puszenie włosów Naskórek włosa Trwała kwaśna