Jesteś tutaj:

Savoir-vivre a wizyta w salonie fryzjerskim

10 złych przyzwyczajeń, których nie powinnaś mieć odwiedzając salon fryzjerski



Często rozmawiam ze stylistami, którzy dzielą się ze mną swoimi frustracjami dotyczącymi ich klientów oraz ich zachowania z salonie. Mogłabym wymienić kilka śmiesznych historii, w zasadzie rozśmieszających stylistów, zdecydowałam jednak, że bardziej korzystnie będzie podzielić się 10 złymi przyzwyczajeniami, których klienci powinni pozbyć się zanim odwiedzą salon fryzjerski.

Złe przyzwyczajenie nr 1 – Spóźnianie się

Nic nie jest bardziej niewłaściwe i nietaktowne niż spóźnienie się na umówioną wizytę. Nie tylko spowoduje to zdenerwowanie fryzjera, ale również może zrujnować ich gruntownie rozplanowany terminarz. Pomyśl o tym… Jeśli się spóźnisz, Twój Fryzjer będzie musiał się spieszyć cały dzień. Jeśli kolejny klient przybędzie na czas, a Twój Fryzjer ma opóźnienie z Twojej przyczyny, to ten klient będzie musiał czekać z powodu Twojego spóźnienia.

Unikaj spóźnień planując swoje przybycie z wyprzedzeniem, uwzględniając czas na utrudnienia w ruchu drogowym, nagłe telefony oraz inne nieprzewidziane sytuacje. Nie licz na to, że łamiąc przepisy ruchu drogowego zdążysz na czas. W takiej sytuacji nadal istnieje ryzyko spóźnienia oraz możesz zapłacić mandat za przekroczenie prędkości. Zaufaj mi, większość policjantów nie przymknie oka na przekroczenie prędkości z powodu wizyty u fryzjera.

Jeśli spóźnisz się nie więcej niż 5 minut, zadzwoń do Twojego fryzjera i poinformuj go o przewidywanym czasie przybycia. Nie zwódź go mówiąc, że jesteś „tylko kilka minut stąd”, podczas gdy w rzeczywistości spóźnisz się więcej niż 10 minut. Daj Twojemu styliście wybór, zasugeruj odwołanie bądź przełożenie wizyty.


Złe przyzwyczajenie nr 2 – odwoływanie wizyty na mniej niż 24 godziny przed jej rozpoczęciem

To prawda, nagłe sytuacje mają miejsce. Nagły przypadek grypy może skutecznie odwieść Cię od pojawienia się na wizycie w salonie. Dokładnie w chwili w której wiesz, że nie dasz rady pojawić się w salonie, poinformuj o tym fryzjera. Możesz również zostawić więcej niż jedną wiadomość, dzwoniąc pod wszystkie numery telefonów Twojego fryzjera, upewniając się tym samym, że otrzyma on twoją wiadomość. Istotne jest poinformowanie stylisty na tyle wcześniej, by pozostawić mu Pole do manewru.

Przeproś i bądź szczera co do odwołania wizyty w ostatniej chwili. Zaoferuj zapłatę za stracony czas. Chociaż większość fryzjerów zrozumie Twoją nagłą sytuację i nie poprosi o zapłatę, inni mogę żądać rekompensaty – w szczególności jeśli Twoja nieobecność kompletnie zdezorganizuje ich terminarz. Pamiętaj, że odwołane spotkanie, to stracone pieniądze.

Jeśli Twój Fryzjer wybaczy Ci Twoje ostatnie niepojawienie się i nie wyśle Ci rachunku za stracony czas, następnym razem zostaw mu duży napiwek, aby docenić okazane zrozumienie.

Jeśli jest to możliwe, znajdź kogoś, kto pójdzie na twoją umówiona wizytę. Moja przyjaciółka wysyła swojego syna, męża bądź innego członka rodziny na jej umówione spotkanie jeśli wypadnie jej coś niespodziewanego. Sprawia to, że Fryzjer jest zadowolony oraz pokazuje, że zależy Ci na tym, by okazać mu szacunek.

Zawsze odwołuj umówione wizyty z co najmniej 48 godzinnym wyprzedzeniem. Jeśli przypomnisz sobie, że masz jakieś spotkanie o którym zapomniałaś, Twoje dziecko ma mecz piłki nożnej, bądź Twój partner musiał wyjechać z miasta w interesach, poinformuj o tym stylistę z wyprzedzeniem. Bądź rozważna i licz się z innymi, a Twój Fryzjer będzie Cię za to kochał.


Złe przyzwyczajenie nr 3 – Regularne naleganie na wizyty w ostatniej chwili

Wiesz jak to jest. Ten przystojniak, za którym oglądałaś się miesiącami w końcu zaprosił Cię na kolację. Kolacja jest już jutro. Chcesz by Twoje włosy wyglądały nieskazitelnie. O ile możesz zadzwonić do Twojego fryzjera i w uprzejmy sposób dowiedzieć się, czy istnieje możliwość spotkania, o tyle naciskanie na niego nie jest wskazane.

Wzbudzanie poczucia winy, zastraszanie, przekupstwo czy też łzy w celu zmuszenia fryzjera do wciśnięcia Cię w jego terminarz jest nieuczciwe i nierozsądne. Nie tylko będą oni niezadowoleni z napięcia jakie stwarzasz, ale co gorsza większość profesjonalnych fryzjerów nie ugnie się przed twoimi naciskami.

Czasem będziesz miała szczęście i Twój Fryzjer będzie miał „okienko”, albo niezbyt napięty terminarz. Zapytaj uprzejmie, czy nagłe spotkanie będzie możliwe oraz wyjaśnij przyczyny Twojego pośpiechu.

Jeśli Twój Fryzjer nie może Ci pomóc w ostatniej chwili, zapytaj czy mogą polecić kogoś, kto będzie w stanie Ci pomóc. Czasem mogą polecić innego fryzjera pracującego w tym samym salonie. Zachowaj zdrowy rozsądek i słuchaj ich sugestii.

Pamiętaj, by okazać swoje uznanie za zaaranżowanie wizyty w ostatniej chwili podaruj fryzjerowi jakiś drobny prezent, bądź wyraź szacunek w inny sposób.

Kiedy tylko jest to możliwe umów się na wizytę z tak dużym wyprzedzeniem, jakie jest tylko możliwe. Jeśli chciałabyś zamówić wizytę w jakiś specjalny, ważny dla Ciebie dzień, rozważ umówienie się na ten dzień z wielomiesięcznym wyprzedzeniem. Z całą pewnością ułatwi to życie Tobie i Twojemu fryzjerowi.


Złe przyzwyczajenie nr 4 – pojawianie się nieprzygotowanym do wizyty

Bądź przygotowana do osiągnięcia maksimum korzyści z twoich wizyt w salonie. Jeśli masz zamiar wykonać nową fryzurę, przynieś zdjęcia lub inne przykłady, które wyraźnie zilustrują to co chcesz osiągnąć. Spędź trochę czasu przed pójściem do salonu i zapoznaj się ze sposobami pielęgnacji Twojej nowej fryzury. Upewnij się, że przemyślałaś wszelkie opcje upragnionej fryzury.

Nie oczekuj by Twój Stylista czytał w twoich myślach. Pomóż mu zrozumieć czego oczekujesz.

Jeśli umawiasz się tylko na obcięcie i w ostatniej chwili zdecydujesz się na nałożenie koloru nie oczekuj, że Twój Stylista nagle będzie w stanie zmienić cały harmonogram dnia. Pamiętaj, że dobry Fryzjer będzie już miał umówione spotkania na cały dzień i nie będzie w stanie łatwo „wcisnąć” kilka dodatkowych usług poza wyjątkowymi przypadkami.

Kiedy umawiasz się na spotkanie wyjaśnij dokładnie rodzaj usługi jakiej oczekujesz. Jeśli chcesz strzyżenia, umycia głowy, modelowania bądź innych zabiegów, wyjaśnij to szczegółowo Twojemu styliście. Salony fryzjerskie zapisują klientów biorąc pod uwagę rodzaj oraz poziom trudności danej usługi. Podczas gdy umycie głowy i Strzyżenie mogą być zazwyczaj wykonane w przeciągu godziny, nałożenie farby oraz inne tego typu usługi mogą znacznie wydłużyć daną wizytę.

Jeśli chcesz przedyskutować opcje strzyżenia lub modelowania przed podjęciem ostatecznej decyzji, zarezerwuj sobie dodatkowy czas na konsultacje i licz się w tym przypadku z wyższymi kosztami – czas fryzjera. Nie oczekuj, że Fryzjer spędzi mnóstwo czasu omawiając różne ewentualności, jeśli pojawiłaś się tylko na umycie i Strzyżenie.


Złe przyzwyczajenie nr 5 – Włączony telefon komórkowy

Wiele osób przychodzi do salonu fryzjerskiego aby choć na moment uciec od szaleństwa codzienności. Ostatnią rzeczą, którą chcą wtedy usłyszeć jest ciągle dzwoniący telefon komórkowy. Jeśli nie możesz wyłączyć swojej komórki podczas wizyty w salonie, przełącz go na tryb wibrujący. Jeśli jest to możliwe, włącz pocztę głosową i wyłącz dźwięk.

Jeśli nie możesz wyłączyć telefonu w związku z wykonywanymi obowiązkami zawodowymi, poinformuj o tym Twojego fryzjera na początku spotkania. Jeśli oczekujesz nagłego telefonu, który może zająć kilka minut, przeproś fryzjera i wyjdź na zewnątrz podczas rozmowy.

Fryzjer ma bardzo utrudnione zadanie, gdy musi pracować z ludźmi, którzy nieustannie „wiszą” na telefonie. Szanuj czas oraz profesjonalizm Twojego stylisty minimalizując użycie telefonu komórkowego w salonie jeśli jest to tylko możliwe.


Złe przyzwyczajenie nr 6 – Rozkojarzenie podczas wizyty w salonie fryzjerskim

Możesz w to wierzyć lub nie, ale wielu ludzi pisze do mnie prosząc o pomoc przy modelowaniu ich nowych fryzur. Zawsze odsyłam ich do fryzjera który wykonał daną fryzurę.
Weź notes i długopis, a następnie grzecznie poproś o wszystkie szczegóły. Czy Twoja nowa fryzura wymaga nowej serii kosmetyków, by ją później odtworzyć? Czy powinnaś stosować jakiś środek na końcówki? A może powinnaś stosować lokówkę lub specjalną szczotkę, aby nadać końcówkom właściwy Kształt?

Zadaj wiele pytań i jeśli masz wątpliwości zanotuj je. Nie zapomnij zapytać o niezbędne kosmetyki. Jeśli wolisz korzystać z własnych marek, poproś o ogólną ich charakterystykę, np. żelu, wosku, kremu itp.

Zwracaj baczną uwagę na wszystko co robi Twój Fryzjer i jeśli myślisz, że nie będziesz w stanie odtworzyć tej fryzury w domu poproś o konkretne rady zanim opuścisz salon.


Złe przyzwyczajenie nr 7 – niesłuchanie fryzjera

Znasz tę historię. Zdecydowałaś, że chcesz być platynową blondynką. Nieważne, że jesteś naturalną ciemną brunetką ze zniszczonymi włosami po ostatniej trwałej ondulacji. Jeśli Twój Fryzjer jest szczery i radzi Ci byś poczekała aż Twoje włosy będą w lepszej kondycji, posłuchaj go uważnie.

Jeśli zignorujesz jego radę i zdecydujesz się na Rozjaśnienie włosów, możesz nie być zadowolona z końcowego efektu. Jeśli Twoje włosy nie zniosą dobrze procesu rozjaśniania i będą wyglądały jak spalone, mokre siano, pamiętaj, że Fryzjer próbował Cię ostrzec.

Jeśli chcesz podjąć samodzielne decyzje dotyczące twoich włosów, pogódź się z porażką i nie krzycz na fryzjera. Kiedy Twój Stylista próbuje odwieźć Cię od drogiego procesu koloryzacji, robi to mając na uwadze dobro twoich włosów.

Poproś o radę w jaki inny sposób uzyskać wymarzony Kolor, obcięcie bądź styl. Następnie słuchaj. Fryzjer na ogół będzie miał pomysły jak pomóc twoim włosom by wyglądały doskonale.


Złe przyzwyczajenie nr 8 – Oczekiwanie od fryzjera, by był również terapeutą


Chociaż niektórzy fryzjerzy lubią opery mydlane opowiadane przez ich klientów, większość z nich jednak nie chce odgrywać roli terapeutów. Wielu fryzjerów nie zgadza się z oczekiwaniem, że powinni wysłuchiwać problemów klientów, doradzać im i jednocześnie zajmować się ich włosami. Jeśli Twój Fryzjer czuje się niezręcznie, kiedy opowiadasz mu o swoim nowym, gorącym romansie z listonoszem, zrozum że prawdopodobnie jest grzeczny i wolałby nie słyszeć o twoim erotycznym życiu osobistym.

Wielu stylistów szybko zmieni temat, jeśli nie będzie im odpowiadała rola psychologa. Jeśli masz wątpliwość zapytaj fryzjera czy ma coś przeciwko Twojemu opowiadaniu. Obserwuj jego reakcję. Jeśli masz dużo problemów osobistych, rozważ raczej udanie się do najbliższego terapeuty i zostaw fryzjera w spokoju.


Złe przyzwyczajenie nr 9 – Wizyty w salonach z nieodpowiednimi osobami

Jeśli nie możesz znaleźć opiekunki do dziecka na czas Twojej wizyty, skontaktuj się z wyprzedzeniem z fryzjerem i spytaj, czy możesz przyjść z dziećmi. Jeśli Fryzjer odmówi, uszanuj jego decyzję i zarezerwuj wizytę, kiedy ktoś może popilnować twoich dzieci.

Jeśli możliwe, unikaj przyprowadzania przyjaciół, dzieci bądź innych potencjalnie problematycznych towarzyszy, włączając w to psy, koty i inne zwierzaki. Jeśli chcesz by Fryzjer poświęcił Ci całą uwagę, nie rozpraszaj go niegrzecznymi dziećmi, niecierpliwymi przyjaciółmi, bądź kłótliwymi partnerami.


Złe przyzwyczajenie nr 10 – Brak podziękowania bądź okazania docenienia


Dobre stosunki z twoim fryzjerem są budowane na tych samych zasadach co każdy dobry związek. Traktuj Twojego fryzjera z szacunkiem, uprzejmością oraz doceniaj go. Jeśli nie podoba Ci się rezultat jego pracy, grzecznie poproś by dostosował fryzurę do twoich oczekiwań. Jeśli podoba Ci się rezultat, powiedz mu o tym i podziękuj…

Zostaw odpowiedni napiwek. Jeśli naprawdę jesteś zadowolona z efektów jego pracy, poleć go swoim przyjaciołom i rodzinie. Nie ma lepszego docenienia, jak dobre referencje.


Podsumowanie:


Unikaj tych złych nawyków podczas wizyt w salonach fryzjerskich, a będziesz miała szansę na długi i szczęśliwy związek ze swoim fryzjerem.

Polecane artykuły

Najczęściej kupowane w sklepie internetowym



Wypadanie włosów Łysienie Cienkie włosy Regeneracja włosów Cebulki włosów Hormony Dermatitis Liszaj mieszkowaty