Jesteś tutaj:

Witamina P a włosy

Informacje ogólne o witaminie
Witamina P to inaczej bioflawonoidy, które w ścisłym znaczeniu nie są witaminami, ale ze względu na pełniące funkcje tak je zaliczamy, chociaż jest to sprawą bardzo kontrowersyjną. Poprawiają one kondycję naczyń włosowatych, uszczelniają i wzmacniają ściany naczyń krwionośnych i ich przepuszczalność. Zapobiegają one również krwawieniom, poprawiają przepływ krwi w naczyniach krwionośnych i obniżają ciśnienie. Witamina P bardzo dobrze „współpracuje” z witaminą C. Chroni ją przed utlenianiem, a także pomaga w jej przyswajaniu.

Skutki uboczne przyjmowania zbyt dużej dawki

Witamina P nie jest szkodliwa dla naszego organizmu. Jest ona nam bardzo potrzebna, gdyż pełni wiele ważnych funkcji. Nie zaobserwowano poważniejszych zmian w naszym organizmie po przyjmowaniu nawet większych dawek tej substancji. Owszem mogą pojawić się wymioty, oraz biegunka, ale są to objawu krótkotrwałe.

Przeciwwskazania przyjmowania

Jeżeli chodzi o tą witaminę to jest jedno zastosowanie, którego trzeba przestrzegać. Mianowicie należy pamiętać, aby tych witamin nie zażywać podczas przyjmowania lekarstw z grupy sulfonamidów.

Zalecane dzienne spożycie

Na bioflowonaidy nie ma konkretnego zapotrzebowania. Przyjmuje się jednak, że dzienna dawka to mniej więcej 20 miligramów. Eksperci zajmujący się sprawami żywieniowymi podkreślają, że 20 miligramów witaminy P powinno odpowiadać przyjętym 100 miligramom witaminy C.

Wpływ witaminy P na włosy

Witamina P odpowiada za przepływ krwi w naszych naczyniach krwionośnych. Wiadomo, że do naszych włosów potrzeba dostarczać substancje i witaminy. Jeżeli jest odpowiednia ilość tej witaminy nasze włosy są odpowiednio odżywione i zaopatrzone w mikroelementy, a tym samym wyglądają zdrowo.

W jakich produktach znajduje się witamina P?

Witamina P jest bardzo potrzebna dla naszego organizmu. Jej największe ilości znajdują się w warzywach. Dlatego warto nasze posiłki wzbogacić o sałatki i surówki, w których jak najwięcej będzie pomidorów, marchwi, a także warzyw strąkowych. Witamina ta jest obecna w różnych ziołach. Najczęściej znajduje się ona w takich ziołach jak: dziurawiec zwyczajny, podbiał pospolity, bez czarny, berberys pospolity. Poza tym można ją znaleźć także w owocach cytrusowych, a także w czerwonym winie.

Tutaj znajdziesz więcej informacji na temat różnych witamin.

Polecane artykuły

Najczęściej kupowane w sklepie internetowym



Wypadanie włosów Łysienie Utrata włosów Cienkie włosy Łysienie kobiece Hirsutyzm Włosy Farbowanie włosów