Jesteś tutaj:

Witamina G a włosy (ryboflawina, witamina B2)

Informacje ogólne o witaminie       
W organizmie człowieka wchodzi w skład koenzymów, które z kolei wchodzą w skład enzymów biorących udział w przemianie glukozy i aminokwasów w procesie utleniania komórkowego. Witamina G jest dobrze rozpuszczalna w wodzie, ma ona postać żółtego barwnika występującego zarówno u roślin jak i u zwierząt. Odgrywa ona również ważną rolę w procesach biochemicznych zachodzących w siatkówce oka. Jej niedobór powoduje słabnięcie wzroku, światłowstręt, łzawienie oraz bardzo szybkie meczenie się naszych oczu.

Skutki uboczne przyjmowania zbyt dużej dawki

Ryboflawina przez nasz organizm przyjmowana jest w bardzo określonej ilości. W związku z tym praktycznie nie istnieje żadna możliwość przedawkowania, gdyż jej nadmiar od razu jest wydalany razem z moczem. Zdarzają się jednak bardzo rzadkie przypadki, że w wyniku dużego przedawkowania pojawiają się chwilowo nudności i wymioty. Na ogół taki stan rzeczy trwa bardzo krótko i nie jest to nic poważnego.

Przeciwwskazania przyjmowania

W czasie badań klinicznych lekarze i farmaceuci nie stwierdzili przeciwwskazań jeśli chodzi o tą właśnie witaminę. Nie wykryto ich dlatego, że po prostu nawet przy bardzo dużych ilościach ryboflawina nam nie zaszkodzi gdyż nie przyjmie jej nasz organizm. U małej grupy osób pojawiły się wymioty, jednak następnie okazało się, że nie było to bezpośrednio związane ze stosowaniem tego związku.

Zalecane dzienne spożycie

Specjaliści z Instytutu Żywności i Żywienia     uznali, że zapotrzebowanie na witaminę G wynosi ok. 1,8 miligrama dziennie.

Wpływ witaminy G na włosy

Witamina G ma bardzo duży wpływ na nasze włosy. Jej niedobór sprawia nie tylko to, że nasza fryzura traci blask, a włosy stają się łamliwe i kruche, ale wpływa również na pracę gruczołów łojowych. Jej niedobór może sprawić, że będą one wydzielały zbyt dużo sebum, a tym samym nasze włosy mogą się bardzo szybko przetłuszczać. Poza tym jej niedobór może powodować szybsze wypadanie włosów.

W jakich produktach znajduje się witamina G?

W witaminę G szczególnie bogate jest mleko oraz jego przetwory (jogurty, kefiry, serki). Znaczne ilości występują również w mięsie (głównie wieprzowina), ciemnym pieczywie, podrobach, rybach, a także grochu i fasoli. Bogatym jej źródłem są również drożdże, które same nie są produktem spożywczym, ale w dużej ilości występują głównie w pieczywie oraz różnych wyrobach ciastkarskich i cukierniczych.

Tutaj znajdziesz więcej informacji na temat różnych witamin.

Polecane artykuły

Najczęściej kupowane w sklepie internetowym



Łysienie Wypadanie włosów Łysienie plackowate Cienkie włosy Końcówki włosów Mieszki włosowe Cięcie stożkowe Grube włosy