Jesteś tutaj:

Inne niezbędne składniki

Owoce pełne są witamin i minerałów, więc staraj się jeść, co najmniej trzy owoce dziennie, razem z kilkoma porcjami warzyw. Jeśli masz ochotę na przekąskę, spróbuj zamiast ciastek zjeść orzechy lub zboża czy nasiona, które można czasem znaleźć w batonikach typu musli. Pomimo tego, że produkty mleczne są bogate w białko, zawierają one także dużą ilość tłuszczu, a w szczególności tłuszcze nasycone, które nie są zbyt dobre dla naszego zdrowia. Korzystnym może okazać się chociażby częściowe zaprzestanie spożywania tłuszczów nasyconych, ale mitem jest, że dieta bogata w tłuszcz spowoduje nadmierną produkcję łoju, powodując, że nasze włosy będą patykowate, przetłuszczone .

Wybieraj raczej niskotłuszczowe jogurty lub półtłuste mleko zamiast pełnotłustych odmian, ale nie przesadzaj, pamiętał, że potrzebujesz w swojej diecie tłuszcz, by móc wchłaniać rozpuszczalne w nim witaminy A, D i E. Aminokwasy, substancje budujące białko, są niezbędne w naszej diecie i potrzebne dla zdrowego wzrostu naszych włosów. Niektóre nawet nazywają się ‘aminokwasy niezbędne, ‘ ponieważ nie mogą być wyprodukowane przez organizm i muszą zostać włączone w naszą dietę. Białka pierwszej klasy, takie jak te znajdujące się w mięsie, produktach mlecznych, jajkach i rybach, zawierają znaczną ilości wszystkich aminokwasów. Białka drugiej klasy, znajdujące się w warzywach, roślinach strączkowych i nasionach zawierają jedynie niektóre z niezbędnych aminokwasów, co sprawia, że dieta wegetariańska musi zawierać szeroką gamę potraw.         

Polecane artykuły

Najczęściej kupowane w sklepie internetowym



Łysienie Wypadanie włosów Łysienie plackowate Przedłużanie włosów Uszkodzenia włosów Diademy Geny