Jesteś tutaj:

Gdzie znaleźć witaminy i minerały

1. Cynk – ostrygi, korzeń imbiru, czerwone mięso, orzechy pekanowe, groszek, orzechy brazylijskie, żółtko jajka, w chlebie razowym lub żytnim. Można także brać suplementy cynku.

2. Żelazo – czerwone mięso, wątroba, szpinak, żółtka jajek, nasiona, kakao, trzcina, małże oraz pietruszka. Suplementy żelaza także są dostępne. Wiele kobiet, w szczególności te przechodzące uciążliwe miesiączki oraz będące w ciąży mają anemię. Picie herbaty czy kawy utrudnia wchłanianie żelaza, natomiast witamina C usprawnia jego absorbowanie.

3. Witamina C – wspomaga wchłanianie niezbędnych minerałów takich jak cynk i żelazo. Występuje ona w większości owoców, a w szczególności w cytrusach i niektórych owocach egzotycznych, owocach dzikiej róży, zielonych warzywach jak na przykład brokuł, w kiełkach brukselki oraz kalafiorze, wątrobie, nerkach i ziemniakach. Żywność ta nie powinna być przechowywana zbyt długo, a potrawy lekko ugotowane, gdyż witamina C jest rozpuszczalna w wodzie. Suplementy witaminy C są łatwo dostępne.

4. Witamina B12 – wątroba, mięso, ryby, produkty mleczne i jajka. Występuje także w drożdżach piwowarskich, a także w dostępnych suplementach.

5. Witamina A – wspomaga zdrowie skóry głowy. Można ją odnaleźć w morelach, brzoskwiniach, szpinaku, wątrobie, wołowinie oraz jagnięcinie.

6. Witamina E
– służy jako przeciwutleniacz dla witaminy A, co oznacza, że zapobiega utlenianiu lub rozkładaniu się witaminy A. Witamina E znajduje się w maśle, płatkach razowych, brokułach oraz margarynie (z oleju kukurydzianego).

7. Biotyna – stan znany jako dermatoza łojotokowa związany jest z niskim poziomem biotyn. Znajdują się one w wątrobie, nerkach, żółtkach jajek, drożdżach i ich ekstraktach, w nasionach oraz orzechach.

Polecane artykuły

Najczęściej kupowane w sklepie internetowym



Łysienie Wypadanie włosów Łysienie plackowate Utrata włosów Mieszek włosowy Kolor skóry Biopsja