Jesteś tutaj:

Dieta na piękne włosy

Zdrowe i piękne włosy to marzenie wielu kobiet. Jednak nie zawsze nasza czupryna ma taki wygląd jak byśmy chcieli. Wypielęgnowane pasma, a do tego ładna i twarzowa fryzura to wizerunek jakim chciałaby się pochwalić każda kobieta, dlatego też o włosy należy dbać. Na ich wygląd ma wpływ wiele czynników, między innymi prawidłowa dieta jak również i pielęgnacja.

Niezbędne składniki potrzebne do wzmocnienia włosów trafiają do cebulek włosowych zarówno za pośrednictwem preparatów przeznaczonych do wcierania w skórę głowy, jak również są dostarczane razem z posiłkami. Składniki, które są zawarte w pożywieniu trafiają do krwi, a następnie razem z nią do cebulek i wzmacniają je.

Jakich składników włos potrzebuje do budowy?

Jeżeli włosy są słabe, rozdwajają się, łamią i są przesuszone to może to oznaczać, że w twoim jadłospisie brakuje potrzebnych dla nich witamin i mikroelementów, dlatego tak ważna jest prawidłowa dieta. Podstawowym budulcem potrzebnym do budowy włosów jest białko, a w zasadzie zawarte w nim aminokwasy siarkowe, które nadają im prawidłową strukturę. Znajdziesz je na przykład w mięsie i jego przetworach, jajach, rybach, czy produktach zbożowych.
Oprócz aminokwasów siarkowych włos potrzebuje także witamin, głównie z grupy B, oraz A i E. Kiedy ich zabraknie kosmyki zaczynają tracić na swoim wyglądzie, są osłabione i wysuszone. Na pasma dobrze działa też biotyna, żelazo, kwas foliowy, czy nienasycone kwasy tłuszczowe.

Witamina A ma wpływ na poprawną budowę keratyny, która jest potrzebna do budowy rosnących włosów. Znajdziesz ją między innymi w wątrobie, tranie, kapuście, pietruszce i szpinaku.

Witamina E dostarcza składniki odżywcze do komórek. O jej braku może świadczyć łamliwość i nadmierne wypadanie włosów. Znajdziesz ją w olejach tłoczonych na zimno, a przede wszystkim w oleju z kiełków pszenicy.

Witaminy z grupy B odpowiadają za wzrost włosów, zapobiegają łojotokowi i zmianom zapalnym skóry jakie jemu towarzyszą. Dzięki witaminie B5 włos jest sprężysty i silny, oraz odpowiednio nawilżony. Znajdziesz ją w drożdżach, mięsie, płatkach owsianych, mleku, ziemniakach i bananach.

Bardzo ważną rolę pełnią też minerały. Nie powinno ich zabraknąć w menu każdej kobiety, która dba o włosy. Ich duże ilości, zwłaszcza żelaza znajdują się w suszonych drożdżach spożywczych, wątrobie, żółtku jaj, czy pietruszce. Na skutek niedoboru żelaza pasma stają się cienkie, są łamliwe, zaczynają nadmiernie wypadać.

Z kolei inne pierwiastki jak: cynk i miedź są odpowiedzialne za wzrost włosa. Ich niedobór zwłaszcza cynku może być przyczyną zahamowania jego wzrostu, a czasami może doprowadzić nawet do wyłysienia. Znajdziemy je między innymi w mięsie, nabiale, w pełnoziarnistych produktach zbożowych, czy jajkach.

Do diety warto też włączyć produkty bogate w krzem i magnez. Duże ilości tych pierwiastków znajdują się w skrzypie, pokrzywie, przetworach mlecznych, w pestkach dyni, słonecznika, migdałach, orzechach, w czekoladzie i żółtym serze.
Nie wolno też zapominać o odpowiednim nawilżeniu pasm. Sprzyja temu wypijanie codziennie przynajmniej 1,5 litra niegazowanej wody.

Jakie produkty mają zły wpływ na kondycję włosów?

Przede wszystkim należy unikać nieprzetworzonego jedzenia, dużych ilości słodyczy i soli. Należy też ograniczyć picie kawy i herbaty, oraz napojów gazowanych, zwłaszcza tych słodzonych. Włosom nie służą także ostre przyprawy, jasne pieczywo i biały ryż.
Wszelkie próby odchudzania, zwłaszcza te gwałtowne nie są również im przyjazne.

Jakich produktów nie powinno zabraknąć w codziennej diecie?

1. Ciemnozielone warzywa, takie jak na przykład: szpinak, brukselka, brokuły. Zawierają one duże ilości żelaza i witamin A, oraz C.
2. Orzechy zawierają cynk i selen, oraz kwasy Omega 3, witaminy A, D i E.
3. Mięso drobiowe zawiera duże ilości protein niezbędnych do budowy włosa.
4. Jaja zawierają pełnowartościowe białko, oraz witaminy A, z grupy B i D. Wzmacniają włosy i sprawiają, że są one bardziej wytrzymałe.
5. Wołowina jest bogata w żelazo, cynk i proteiny. Można ją spożywać 2 razy w tygodniu.
6. Chude przetwory mleczne.
7. Pełnoziarniste pieczywo.
8. Gotowana fasola zawiera spore ilości żelaza, protein potrzebnych do wzrostu włosa.

Witaminowo – mineralne suplementy diety

Dla osób, które nie mają czasu lub nie chce im się przygotowywać wartościowych posiłków bogatych w cenne składniki dostępne są gotowe produkty witaminowe. Zażywając je jednak nie wolno zapominać o tym, że mimo wszystko nie zastąpią one naturalnych witamin zawartych w warzywach i owocach. Suplementy diety powinny stanowić jedynie uzupełnienie codziennego jadłospisu. Pamiętajmy, że są to witaminy syntetyczne, które zdecydowanie słabiej się wchłaniają. Poza tym dodatkowo obciążają wątrobę. Z tych to powodów warto jest postawić na witaminy i składniki mineralne w naturalnej postaci, które dostarczamy do organizmu w pożywieniu.

Polecane artykuły

Najczęściej kupowane w sklepie internetowym



Łysienie Wypadanie włosów Wzrost włosów Regeneracja włosów Prostowanie włosów Cięcie stożkowe Biopsja Wąs