Jesteś tutaj:

Suplementy mineralne a porost włosów

  - Zobacz mój profil

Agnieszka Obstawska

Fryzjer, stylista

Czy moglibyście mi powiedzieć, jakie mineralne suplementy diety mogą się okazać skuteczne jeśli chodzi o zwalczanie osłabienia włosów po okresie zimowo-wiosennym?

Agnieszka:

Musisz pamiętać, że dla właściwego wzrostu twoich włosów niezwykle ważne znaczenie ma przestrzeganie odpowiedniej , zbilansowanej i zróżnicowanej diety przez cały rok. Tylko takie postępowanie  może zagwarantować wzrost naprawdę zdrowych włosów. Kupowane w aptece suplementy traktować należy zawsze jako środek uzupełniający właściwie zbilansowany skład pożywienia. Do najważniejszych składników mineralnych z punktu widzenia posiadania zdrowych włosów należą:

•    Magnez to prawdziwy pogromca słabych, nieodżywionych paznokci. Znajdziesz go w groszku, jabłkach (ale tylko tych ze skórką!), pestkach dyni, fasoli, burakach, owsie, kabaczku, brokułach, soi, prosie, jęczmieniu, pomidorach, kokosie, morelach czy orzechach włoskich.

•    Żelazo bierze czynny udział w dostarczaniu energii do oddychania komórkowego, które z kolei przyczynia się do wzrostu włosów. Należy starannie dbać o poziom żelaza w organizmie, ponieważ jego niedobory mogą stać się przyczyną łysienia. W okresach, kiedy jesteśmy szczególnie narażone na utratę tej substancji (w czasie miesiączki, ciąży albo ostrej diety), należy zadbać o uzupełnienie jej braków. Wystarczy jeść w tym czasie więcej szpinaku, moreli, oliwek, grzybów, groszku, pszenicy, fasoli mung, kukurydzy, jajek czy ziaren słonecznika.

•    Cystyna pozytywnie wpływa na tempo wzrostu włosów oraz ich ogólną kondycję. W przypadku niedoboru cystyny kosmyki tracą zdrowy blask i są matowe. Aby temu zapobiec, należy częściej sięgać po produkty bogate w ten składnik: soję, płatki owsiane, otręby pszenne oraz żółtka jaj.
 
•    Miedź wzmacnia cienkie, osłabione i pozbawione sprężystości kosmyki oraz zniszczone końcówki. To od jej poziomu zależy szybki i prawidłowy wzrost struktury rogowej włosa. Jeśli więc czujesz, że Twoja czupryna nie wygląda ostatnio najlepiej, zacznij jeść więcej mięsa albo sięgnij po suplementy zawierające miedź.
 
•    Cynk uaktywnia enzymy odpowiedzialne za metabolizm białek, które biorą czynny udział w procesie odbudowy zniszczonych kosmyków. Poza tym, od cynku zależy gospodarka witaminy A, substancji wzmacniającej strukturę włosów. Lekki niedobór cynku powoduje jedynie osłabienie czupryny, ale już długotrwałe braki mogą być przyczyną całkowitego wyłysienia. Dlatego bardzo ważne jest jedzenie produktów bogatych w cynk, np. sezamu, grzybów, orzechów nerkowca, fasoli mung, kokosów, migdałów, kukurydzy, pestek dyni, orzechów włoskich czy sera żółtego.
 

Polecane artykuły

Najczęściej kupowane w sklepie internetowym



Wypadanie włosów Łysienie Zagęszczanie włosów Łysienie plackowate Suszenie włosów Gorączka okopowa Peruki Gnidy