Jesteś tutaj:

Właściwości białka w diecie a zdrowe włosy

  - Zobacz mój profil

Agata Lewandowska

Dietetyk

W telewizji mówili, że białko w jedzeniu przeciwdziała łamaniu się włosom. Czy oznacza to, że dieta białkowa będzie odpowiednia aby schudnąć i zachować zdrowy wygląd włosów?

Agata:

Kluczem do zdrowej i pełnowartościowej diety jest przede wszystkim umiar i zdrowy rozsądek. To prawda, że włosy potrzebują białka do procesów regeneracji i odnowy, ale nie ma potrzeby dodatkowego jego zwiększania w diecie, aby ten efekt osiągnąć.

Zwiększenie białka w diecie, ma sens tylko w przypadku osób, które wcześniej miały jego niedobór. Zapotrzebowanie na białko to 0,8-1g na kg masy ciała. Oznacza to, że przeciętna osoba o masie ciała 65kg potrzebuje od 52 do 65g białka. Przykładowa porcja obiadowa mięsa 150g fileta z kurczaka - zawiera około 33g białka, natomiast kubeczek jogurtu 150g - 6,5g białka, a jedno jajko - 6g białka.

Białko występuje też w roślinach - w zbożach, warzywach i owocach, chociaż w mniejszej ilości. W codziennej diecie nie ma ryzyka dostarczenia za małej ilości białka. Jego niekontrolowane zwiększenie, może mieć natomiast negatywne skutki zdrowotne.

Dieta białkowa często niesie za sobą ograniczenie produktów zbożowych, a także warzyw bogatych w witaminy i mikroelementy niezbędne do utrzymanie dobrej kondycji włosów. Jednym słowem możemy sobie tylko zaszkodzić, zamiast pomóc.

Polecane artykuły

Najczęściej kupowane w sklepie internetowym



Łysienie Wypadanie włosów Regeneracja włosów Wzrost włosów Uszkodzenia włosów Kolory włosów Trwała kwaśna