Jesteś tutaj:

Dostarczanie włosom witaminy B12

  - Zobacz mój profil

Agata Lewandowska

Dietetyk

Chcę dostarczyć witaminę B12 włosom. Czytałam, że to dobre i zdrowe. Czy lepiej jest połykać tabletki, stosować odpowiednią dietę czy używać kosmetyków z tą witaminą?

Agata:

Witamina B12 obecna jest w mięsie, jajkach, produktach mlecznych, w serach. Jej niewielkie ilości występują, także w fermentowanych produktach sojowych, algach i niektórych roślinach. Jeżeli dieta jest urozmaicona i znajdują się w niej powyższe produkty, to nie widzę sensu w dostarczaniu jej w formie suplementu.

Suplementacja witaminą B12, wskazana jest w zasadzie tylko u osób na diecie wegańskiej. Przestrzegam przed samodzielnym dawkowaniem suplementów, składników odżywczych. Jeśli podejrzewamy u siebie niedobór jakiejś witaminy, to należy udać się do lekarza.

Najpierw sprawdźmy swoje przypuszczenia, ewentualnie potem zdecydujmy o suplementacji tej witaminy. Nie zawsze zdajemy sobie bowiem sprawę z tego, że witaminy łatwo można przedawkować. Czasem więcej, nie znaczy lepiej.

Polecane artykuły

Najczęściej kupowane w sklepie internetowym



Łysienie Wypadanie włosów Łysienie plackowate Zagęszczanie włosów Stylizacja włosów Geny Trwała kwaśna Biopsja